Kennis opdoen voor een functie als administratief medewerkerKenniscentra heeft als doel om bezoekers te informeren. Wanneer je algemene kennis boven gemiddeld is, heb je simpelweg meer kans op het krijgen van een baan. Dit komt omdat werkgevers niet alleen meer kijken naar een diploma maar ook naar extra kennis. Maar wat als je op zoek bent naar een baan en je hebt geen diploma en beperkte algemene kennis? Op deze pagina geven wij de beste tips en adviezen om binnen korte tijd een interessante baan te krijgen voor mensen met deze beperkingen.

Kennis opdoen voor een functie als administratief medewerker

Geen diploma en weinig algemene kennis? Een groot aantal mensen besluit dan – tegen hun zin – om in de logistiek of bouw te gaan werken. Dit traject kan fysiek dodelijk vermoeiend zijn, met name wanneer je een jaartje ouder wordt. Het is daarom van groot belang om een uitdagende baan te vinden. Zoals de titel al zegt gaat het dan om de functie als administratief medewerker.

Een baan als administratief medewerker kan behoorlijk afwisselend zijn. Het vereist de nodige kennis hetgeen je kan opdoen bij diverse opleidingen (neem een kijkje op het internet). Tijdens zo’n opleiding wordt je in gemiddeld 30 klassikale lessen klaargestoomd. Je leert de benodigde theoretische kennis alsook de praktijkervaring (computer). De kosten zijn goed te overzien en de baanmogelijkheden liggen dan voor het grijpen. Grote bedrijven hebben meestal vacatures voor een baan als administratief medewerker en vergelijkbare functies als telefoniste of baliemedewerker openstaan.

Wanneer je de opleiding hebt afgerond ga je het sollicitatietraject in. Zorg dat je Curriculum Vitae en motivatiebrief kloppen en bekijk voorbeelden op het internet! Lees alles omtrent opmaak, zinsopbouw, aanhef en afsluiting alvorens je sollicitatiebrieven en CV’s gaat uitsturen. Heb je vragen of opmerkingen over dit onderwerp? Vergeet dan niet om een berichtje naar onze redactie te sturen.