Wat kun je nu doen met internetmarketing?

Zoekmachineoptimalisatie, via trefwoorden de website zo hoog mogelijk in de zoekmachine laten komen. Dus een website via trefwoorden bijvoorbeeld u zoekt iets over reuma en u typt reuma in en dan de eerste site die u ziet kunt u op klikken en zo komt u op de site die aan zoekmachineoptimalisatie doet.

Reclamebanners, dit zijn plaatjes en of teksten op bijvoorbeeld google, die verwijzen naar de site.

Emailmarketing, een goed instrument om mensen naar je website te lokken

Referralmarketing, dit is een gestructureerde manier om je klanten te contacten als ambassadeurs, door hun goed en gericht te informeren promoten en belonen is de kans groot dat ze dan een goed woordje voor je doen voor je bij een leverancier.

Affiliate marketing, wordt door een ander vermarkt of verkocht voor een bepaalde commissie, vaak verschaft het producerende bedrijf informatie aan hun affiliates je kunt hierbij denken aan verkoopbrieven links en tracking tools.

Interactieve marketing, dit is gebaseerd op het aanbieden van een gepersonaliseerd aanbod in de vorm van een dialoog. Het dialoog moet aan 2 sterke eisen voldoen namelijk;

1. Dialoog, er moet een dialoog ontstaan dat wil zeggen dan een klant zijn draai moet geven aan de dialoog of eventueel zelfs gebruik maken van een goede ontsnappingsmogelijkheid
2. Gepersonaliseerd aanbod, er is een vorm van intelligentie een voorbeeld hiervan is, een database waarin de reacties van de klanten zijn vastgelegd waarop je hier in kan spelen op de vragen en behoefte van de klant

Weblogmarketing

Allereerst wat is een weblog?
Een tool waarbij een auteur een artikel schrijft en waarbij de lezer in dialoog kan treden met de auteur en alle overige lezers. De artikelen die gepubliceerd worden in een weblog worden gerangschikt op publicatiedatum, met de nieuwste berichten bovenin. Dit is een marketingtool dat een ieder online marketing bureau met enige regelmaat toepast.

Blogs zijn dus websites of een onderdeel van een website waarbij gebruikers met elkaar kunnen discusieren over diverse artikelen die een redactie schrijft, de redactie kan bestaan uit 1 persoon of uit meerdere personen. Het is geoorloofd om hierin je mening te kunnen uiten.
Het is ook natuurlijk mogelijk als individu een blog bij te houden.
Weblogs zijn zeer geschikt en inmiddels breed geaccepteerd binnen het marketingvakgebied.

Het is best pittig om een weblog bij te houden je moet veel en een lange periode artikelen toevoegen, het is dus een uitdaging en waarom?
Om iets interrasant toe te voegen moet je rekening houden met in het begin vrij weinig bezoeken, er moet natuurlijk een naam opgebouwd worden en een goedgevulde website en weblog zorgt in het begin niet zo goed voor bekendheid daar moet je zelf de hand in houden.

Virale marketing, dit een techniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken een bekendheid op te bouwen of een merk te vergroten. Het is snel en goedkoop het werkt net als mond op mond reclame.
E-commerce, een model waarbij producten direct aan de consument verkocht kunnen worden

Lead based websites, dit is een strategie waarbij het bedrijf waarde creeert door het vergaren van potentielen klanten van zijn website. De organische leads kunnen worden doorverkocht worden aan andere bedrijven

Local internet marketing, een strategie waarbij een klein bedrijf het internet zo gebruikt dat potientele klantendirect in contact kunnen worden gebracht met de producten en diensten van het kleine bedrijf